(ID) Yi Tiao Xian, Jl. Raya Pajajaran No.76
(ID) Yi Tiao Xian, Jl. Raya Pajajaran No.76
Jl. Raya Pajajaran No.76
Baranangsiang, Kec. Bogor Tim.
Kota Bogor, Jawa Barat 16128
Tel: +62 8131-5153 607
Openingstijden: dagelijks van 10:00 tot 23:00
Tarieven: vanaf IDR 295000/2uur
Met dank aan boedda voor de aanmelding.
Re: (ID) Yi Tiao Xian, Jl. Raya Pajajaran No.76
In Indonesië stikt het van de masagesalons. Pijat (spreek uit pijiet) wordt ook wel traditionele massage genoemd. Dit is met olie en kenmerkt zich door strijkende bewegingen. Een andere vorm is reflexology (of refleksi). Dit is een knedende massage zonder olie. Ongeacht de soort massage wordt je in de serieuze salons geacht een ruimzittende korte broek aangereikt die je dient te dragen. Refleksi kan evt. ook met de kleren aan.
Laatst een bijzondere goede refleksi ervaring opgedaan in Yi Tiao Xian in Bogor. De naam veronderstelt enige Chinese invloed. In deze ruim opgezette salon een van beste massages ooit mogen ervaren. Ik had het geluk een ervaren masseuse te treffen genaamd Anita. Dus als in de buurt bent...
Wel opletten: 2 uur oliemassage a IDR 295000,- (ongeveer EUR 21,-) is in de praktijk anderhalf uur refleksi en slechts een half uur oliemassage. Maar de kwaliteit van de refleksi maakt dat meer dan goed.
Laatst een bijzondere goede refleksi ervaring opgedaan in Yi Tiao Xian in Bogor. De naam veronderstelt enige Chinese invloed. In deze ruim opgezette salon een van beste massages ooit mogen ervaren. Ik had het geluk een ervaren masseuse te treffen genaamd Anita. Dus als in de buurt bent...
Wel opletten: 2 uur oliemassage a IDR 295000,- (ongeveer EUR 21,-) is in de praktijk anderhalf uur refleksi en slechts een half uur oliemassage. Maar de kwaliteit van de refleksi maakt dat meer dan goed.
Ik reageer niet op vragen over 'extra diensten'.
Klinkt goed om voor 21 euro 2 uur lang gemasseerd te worden, dat en de combinatie met lekker eten en warm weer. Jammer dat de reis erna toe zo duur is.
Wat ook wel handig is om te weten voor massages in Indonesië in het algemeen is dat het gebruikelijk is dat je wordt gemasseerd door iemand van hetzelfde geslacht. Als je wat anders wilt is het raadzaam dit van te voren aan te geven om verrassingen te voorkomen. Handige woordjes: wanita=vrouw, pria=man. Het is zeker niet in alle salons mogelijk om je door iemand van het andere geslacht te laten masseren.
Ik reageer niet op vragen over 'extra diensten'.