(TH) Wat Pho

Plaats reactie
Eppo

Thailand-TH (TH) Wat Pho

Bericht: # 7533Bericht Eppo »

Ik was in Thailand en dacht dat het een goed idee zou zijn om bij de oorsprong van de Thaise massage een keer langs te gaan.
Het tempelcomplex en de daarin gevestigde massage-opleiding zijn wereld beroemd.
Bij de school in de tempel zelf was geen plek maar net buiten het complex is een salon die als tweede vestiging dienst doet.
Deze salon is ok druk bezocht maar er was gelukkig nog wel plek.
Ja, dan gaat het uiteindelijk toch om de massages zelf.
Gewoon teleurstellend, de commercie heeft hier duidelijk toegeslagen, fabrieksmatige handelingen als bij een lopende band.
Voetmassage van 1 uur bestaat uit kuitenwrijven (tot en met bovenbenen) met olie en af en toe de voeten kneden.
De verhouding is ongeveer 50 minuten de benen en de rest van de tijd de voeten.
Ook de prijzen waren aan de hoge kant voor de omgeving, voor hetzelfde geld of minder kan je bij vele salons in de buurt terecht.
Gelukkig zijn er genoeg adressen in Thailand waar de massage beter en (vaak) goedkoper zijn.
Ouradventure

Re: (TH) Wat Pho

Bericht: # 7542Bericht Ouradventure »

Ook al was het resultaat teleurstellend, het is een ervaring er bij. Dank voor uw pionierswerk, dat bespaart mij en anderen weer een misser. Jammer dat het commerciële oogpunt vaak de kwaliteit volledig voorbij gaat.....
Today, is the first day, of the rest of your life! :idea:
Martin50

Re: (TH) Wat Pho

Bericht: # 11051Bericht Martin50 »

Bij Wat Pho zelf kun je ook gewoon terecht. Dubbele prijzen voor de farang, maar och, dat went inmiddels wel als toerist daar.

Volgens mij is Wat Pho een opleidingsinstituut, dus het kan zijn dat je onder handen genomen wordt door iemand in opleiding.

Je gaat hier heen voor de stevige thaise massage, niet voor de onspanningsmassage. Dat wil zeggen dat "au", thai zeggen "oi", niet betekend dat het zachter gaat daarna. dat zul je specifiek moeten communiceren.
Plaats reactie

Terug naar “Bangkok”